субота, 25. јануар 2020.

НИКОЛА КОЉЕВИЋ - Да се не заборави, а као и многи значајни СРБИ заборављен је скоро од свих, нажалост!

На данашњи дан 25. јануара 
преминуо је професор доктор 

НИКОЛА КОЉЕВИЋ

Тог кобног 16. јануара 1997. године, 
сједио сам са друштвом у Палама. 

Радници који су радили 
на обезбјеђењу зграде Предсједништва 
РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ у Палама путем радио везе 
обавијестили су ме шта се десило.



У то вријеме био сам инспектор Државне безбједности 
задужен за безбједност највиших функционера 
РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ.

На лице мјеста стигао сам за 15-так минута. 
Све остало је познато ...


Могу слободно да кажем да сам био пријатељ са добродушним човјеком и високим интелектуалцем, професором др
НИКОЛОМ КОЉЕВИЋЕМ.

То пријатељство је настало много година прије 
него што је професор ушао у политику и прије ратних дешавања.

Био си ЧОВЈЕК.
Хвала ти професоре.


Професор др НИКОЛА КОЉЕВИЋ је био први потпредсједник 
РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ од њеног оснивања.

Биста Николи Кољевићу откивева је у новембру 2019. године 
у парку испред зграде Народног позоришта Републике Српске
у његовом родном граду у Бања Луци.

Кољевић је био визионар и значајна личност у стварању Српске, 
био је и један од најзначајних свјетских шекспиролога, 
српских компаративиста, театролог, те признати интелектуалац.

++++++++