петак, 30. мај 2014.

Bosna i Hercegovina - onakva kakvu je vidi jedna novinarka ili mišljenje jedne novinarke!?

Predstava bh. poslanika u parlamentu: O sebi, a ne o poplavama
Ilustrativna fotografija
30.05.2014
Bh. političari ponovno su demonstrirali kako su im umjesto građanskih važniji njihovi interesi. Najplastičniji je primjer nedavna rasprava u državnom parlamentu, gdje su zastupnici odabrali samopromociju i brali poene. Prozivali su jedni druge, optuživali za krađu i bezobrazluk. Iz njihovih nastupa je teško vidljivo da je još uvijek veliki broj općina pod vodom, da je gotovo milion ljudi pomjereno sa svojih ognjišta, te da su štete ogromne.

Prema preliminarnim podacima Ministarstva sigurnosti BiH, 10.000 kvadratnih kilometara zemlje je pogođeno poplavama i klizištima. Od toga 36 opština u RS, a 15 u Federaciji BiH. Preko 42,5 hiljade osoba je evakuisano iz kriznih područja. Za bh. parlamentarce skoro milion građana pomjerenih sa ognjišta i 100.000 uništenih stambenih objekata nisu ništa više od statistike i dobre prilike za promociju. Bar je tako pokazala njihova rasprava u kojoj je važnije bilo gdje je ko bio i šta je radio, s kim se slikao i šta je obukao.

Sve je krenulo kritikom 
Mladena Bosića iz SDS da u BiH nema sistema, te da su su vlasti postupile neodgovorno:
Uslijedio je odgovor iz SNSD-a.

„Ja kad sam vidio vas na nasipu u Bijeljini, ja sam znao da će svi nasipi popustiti“, kazao je Slavko Jovičić.

Jovičić nije odveć pažnje posvetio onima koji su i danas u vodi do koljena, ali je stao i u odbranu bijelih čizmica premijerke RS
 Željke Cvijanović:
„Trči, žrtvuje sebe da pomogne narodu a vašoj televiziji glavna je stvar je li bila u bijelim čizmama.“
 

Niski udarci nastavili su se nizati.
 Aleksandra Pandurević iz SDS-a i Milorad Živković iz SNSD-a:„Ja dolazim iz poplavljene opštine u koju je delegat iz SNSD-a Saša Košarac došao sa jednim kamionom sa kamerama RTRS-a i rekao da je dovezao taj kamion za raščišćavanje terena. Kad su se kamere RTRS-a ugasile, otišao je zajedno sa tim kamionom.“
Živković: „Kupite preko svojih aktivista tu pomoć u stanove da bi kupili izbore konzervama. To radi SDS.“
Nisu se štedili ni Šefik Džaferović iz SDA, ni predsjednik SDP-a BiH Zlatko Lagumdžija:

„Neki su ljudi bili van zemlje, opravdano, kao ministar vanjskih poslova, ali ja nisam nikog vidio dok se u Orašju dogodila elementrana nepogoda. Tad sam vidio gospodina Damira Ljubića u Orašju sa narodom.“
Zlatko Lagumdžija



Nemoj, molim te, da me hvališ, jer ja nisam bio odsutan iz ove zemlje, Šefik, nego sam bio u ovoj zemlji sve vrijeme. Prvi dan kad se ovo dešavalo  sam upravo radio sve, što je moj posao, da ovdje dođe pomoć što je moguće prije.“ 
Suljo Pervanović, žrtva poplave u Brčkom, nije bio na njihovoj listi prioriteta, ako je uopšte i imaju:„Oni se samo bore za sebe, da imaju primanja, da imaju pozicije - njih drugo ništa ne interesuje. Uopšte ih ne interesuje. Samo ulaze jedno sa drugima u koalicije da bi opstali. To što mi njih zovemo sećijaši – oni jedni drugima idu i sjede i dogovaraju se šta će i kako će. Pogledajte ovu cestu – ovo je centar grada, ovo je sramota.“

Jedan od najboljih primjera odnosa prema najvećoj katastrofi nakon rata jeste i apel 
Ismete Dervoz, zastupnice SBB BiH, na koju joj jeSaša Magazinović, iz SDP-a BiH, odgovorio u krajnje neosjetljivom maniru:„Građani i građanke BiH nisu zaslužili da se na ovakav način danas ovdje vodi rasprava o problemu koji nas sviju muči. Da ne bih ja bila patetična, kao što smo imali priliku slušati u posljednje vrijeme ovdje u Parlamentarnoj skupštini, uvažene koleginice i kolege, gospodo ministri, ovo je naš posao i bolje je da se brzo prihvatimo onoga što znamo i možemo obaviti, a da za to ne tražimo zasluge ni od koga.“
„Gospođa Dervoz je sama sebi replicirala završavajući svoje izlaganje riječima da se treba kaniti patetike, i možda je najbolje nek na tom ostane.“
 

Kroz uši su parlamentarci provukli i manipulacije novcem od donacija, humanitarnom pomoći, obnovom. Scenario davno viđen, i po kojem su nečiji džepovi postali prepuni, dok su drugi na kazanu u kolektivnim centrima.