понедељак, 21. јул 2014.

NOКОN RATA - ISLAMSKA PRAVILA U GRADU NA MILJACKI... Svinjetina proterana iz Sarajeva

Sarajevo 21. 07. 2014
Malobrojni Srbi i Hrvati koji žive u "multietničkom" Sarajevu, u mesnicama u gradu na Miljacki ne mogu da nabave svežu svinjetinu, slaninu i druge proizvode od ove vrste mesa, pa su i dalje prinuđeni da prelaze kilometre i idu po ove namirnice u srpske delove, Lukavicu, Pale, Istočno Sarajevo!
     NEMA MUŠTERIJA! U sarajevskim mesnicama "slaba potražnja" za svinjetinom
Naime, vlasnici i radnici brojnih sarajevskih mesnica s kojima smo kontaktirali mahom otkrivaju da svinjetinu ne drže od poslednjeg rata.

- Boga mi, buraz, nema toga u nas od rata. Pre je bilo, a to se dešava jer je slaba potražnja. Promenili su se stanovništvo i navike - rekao jedan od mesara, dok su drugi naveli da "krmetine" ima samo u par tržnih centara u hrvatskom vlasništvu.
- Uglavnom, slabo ima Srba i Hrvata pa nemamo računa da to prodajemo. I da vam pravo kažem, pribojavam se da mi mušterije ne bi dolazili u mesnicu da je u njoj svinjetina, a koliko sam informisan, slično se ponašaju i u drugim gradovima FBiH - istakao je mesar iz Čekaluše.
Grad etnički očišćen
Te reči su manje-više potvrdili i drugi sarajevski mesari, od kojih su neki čak pomislili da s njima zbijamo šalu.
- Nemoj mene bona farbati. Je li to neka skrivena kamera? Kakva svinjetina. Nema! Idi u srpski deo - posavetovao je jedan mesar iz Ilidže.
Za to vreme, s "progonom" svinjetine upoznat je i sarajevski povratnik Duško Krtolica iz Buća Potoka, koji je izjavio da po ovu vrstu mesa ide u u obližnju Lukavicu.
Od čega je banjalučki ćevap sa Baščaršije!?
Mišo Maljčić, predsednik Udruženja uzgajivača svinja RS kaže da je Sarajevo pre rata, dok je u njemu bilo više Srba i Hrvata, slovilo za velikog potrošača svinjetine i proizvoda od svinjetine.
- Stanje se u međuvremenu totalno izmenilo, pa ti ljudi sada moraju da u potrazi za svinjetinom idu u srpske delove. Naravno, s jedne strane svinjetina se ne drži, jer je objektivno da nema kupaca, ali s druge strane neki vlasnici mesnica verovatno to posmatraju religijski i nadmeću se u tome ko nema svinjetinu, da se o tome ne bi pričalo po gradu - "E ovaj ima". To je pomodarstvo, a postavio bih i pitanje od čega se to pravi banjalučki ćevap na Baščaršiji - ističe Maljčić.
- Znam sve varijante i mogu da potvrdim da svinjetine ima jedino na tržnici Markale, jednom mestu u Ilidži i u par tržnih centara - otkrio je Krtolica, dok su u paljanskoj mesnici "Dinastija" naveli da drže svinjetinu, te da imaju stalne mušterije od kojih pojedini dolaze iz Sarajeva.
*******************************************
Kako god, Slavko Jovičić Slavuj, poslanik u Predstavničkom domu Parlamenta BiH je naglasio da se ne samo po svinjetini već i po mnogim drugim stvarima može zaključiti da je Sarajevo odavno etnički očišćeno od Srba.
- Sećam se da su još na početku povratka bile otvorene dve mesnice koje su držale svinjetinu, međutim obema su polupani izlozi iako su vlasnici bili Hrvati... Dakle, nema to ko da jede i ja sam milion puta rekao da je to etnički očišćen grad od Srba i Hrvata. Eto, Srba je prema popisu iz 1991. godine bilo oko 157.000, a novi će tek pokazati koliko ih je manje - upozorio je Jovičić i dodao da je, na primer, nekada u Kliničkom centru u Sarajevu radilo oko 600 vrhunskih srpskih lekara evropskog nivoa.
- Danas ih je oko pet! Danas se dobro moraš potruditi da na upisu u sarajevske osnovne škole pronađeš jedno srpsko dete. I to je slika današnjeg bošnjačkog i muslimanskog Sarajeva. A to što tamo dolaze estradne zvezde iz Beograda, pa pričaju da je to multietnički grad nakon što ih odvedu da negde pojedu ćevape ne treba komentarisati.

Kao ni to što u sarajevskim preduzećima nijedan direktor nije Srbin, a kamoli pomoćnik. Smatram da se nekadašnji balans neće uspostaviti ni za hiljadu godina jer su Srbi prodali ili prodaju svoju imovinu u bescenje - ocenio je Jovičić i naglasio da su se srpski poslanici Parlamentarne skupštine BiH, između ostalog, 2004. izborili da se u skupštinskom restoranu može naručiti svinjetina, a kasnije i srpska salata, koje ranije nilo bilo ni od korova.
- Ja svinjetinu inače ne konzumiram, ali mogu potvrditi da je to retko, pa možda i jedino mesto u Sarajevu, gde se mogu jesti jela od ovog mesa - otkrio je Jovičić.
*****************************************
I Staša Košarac, delegat SNSD-a u Domu naroda BiH rekao je da se preko slučaja "svinjetina" očekivano manifestuje bošnjačka politika u Sarajevu u kojoj se istrajava na formiranju islamske države na Balkanu.
- Time se još od 1992. godine do danas pokazuje lojalnost Izetbegovićevoj politici i njegovoj Islamskoj deklaraciji koja je dovela do toga da Srba, prema nezvaničnim podacima, u Sarajevu ima jedan odsto. U tom smislu, "lazovići" i "pejanovići" svakako nisu reprezenti srpske politike u tom gradu - naveo je Košarac.
Popis daje pravu sliku
A da su u gradu na Miljacki već uvedena "muslimanska pravila", govori i podatak da su Arapi uslovili i tako reći "naredili" da se u BBI centru ne toči alkohol, te da nema svinjetine u tržnom centru u okviru ovog velelepnog kompleksa.
- I ovakvim primerima se ostvaruje nakaradna ideologija gde se preko verskih zakona u sekularnoj državi diktira ponašanje naroda. Mislim da bi svi ljudi trebalo da imaju mogućnost izbora, da vlada zakon ponude i potražnje, a ne da im se bilo šta nameće - napomenuo je Veso Vegar, aktivista Hrvatskog narodnog sabora BiH i istakao da Hrvata u Sarajevu, od rata naovamo, ima manje od 30 do 50 odsto, ali da će rezultat poslednjeg popisa konačno otkriti stvarnu sliku.
Do tada, izvori Pressa otkrivaju zanimljivost i javnu tajnu da u gradu na Miljacki još ima muslimana - Bošnjaka odraslih na komšijskoj slanini "sapunjari", hladetini i čvarcima, zbog čega odlaze u Lukavicu da kupe ove namirnice.
Bojan Rečević
НАПОМЕНА: Моја ислустрација текста на блогу!