На данашњи дан, 18. новембра 1985,
са фабричких трака сишао је посљедњи "фића". Од 1955. до 1985. у
крагујевачкој "Застави" произведено је 923.487 примјерака овог
аутомобила.
Први "фића" произведен је 18. октобра 1955. године.
"Фића" (Застава 600, 750, 850) је аутомобил који се израђивао у Крагујевцу од средине педесетих година 20. вијека, по лиценци италијанског ФИАТ-а.
У вријеме СФРЈ "фића" је био прво возило у већини југословенских породица, а до данашњег дана остао је симбол моторизације за многе бивше
"Фића" (Застава 600, 750, 850) је аутомобил који се израђивао у Крагујевцу од средине педесетих година 20. вијека, по лиценци италијанског ФИАТ-а.
У вријеме СФРЈ "фића" је био прво возило у већини југословенских породица, а до данашњег дана остао је симбол моторизације за многе бивше
Југословене.
Користио
се и као службени аутомобил тадашње милиције, и многих других јавних
служби, а годинама је био једино возило за обуку возача. Остало је
забиљежено да се "фићама" чак играо и фудбал на Ташмајдану, дуго је
учествовао и на тркама Националне класе, а овјековјечен је и у
истоименом култном филмском остварењу Горана Марковића:
Са престанком производње овог аутомобила, окончана је једна аутомобилска ера у СФРЈ. Као замјена стигао је "југо", али то је већ нека друга прича.
Са престанком производње овог аутомобила, окончана је једна аутомобилска ера у СФРЈ. Као замјена стигао је "југо", али то је већ нека друга прича.