На
данашњи дан, 18.
новембра 1985,
са фабричких трака сишао је посљедњи
"фића". Од 1955. до 1985. у крагујевачкој
"Застави" произведено је 923.487
примјерака овог аутомобила.
Први
"фића" произведен је 18.
октобра 1955. године.
"Фића" (Застава 600, 750, 850) је аутомобил који се израђивао у Крагујевцу од средине педесетих година 20. вијека, по лиценци италијанског ФИАТ-а.
У вријеме СФРЈ "фића" је био прво возило у већини југословенских породица, а до данашњег дана остао је симбол моторизације за многе бивше Југословене.
"Фића" (Застава 600, 750, 850) је аутомобил који се израђивао у Крагујевцу од средине педесетих година 20. вијека, по лиценци италијанског ФИАТ-а.
У вријеме СФРЈ "фића" је био прво возило у већини југословенских породица, а до данашњег дана остао је симбол моторизације за многе бивше Југословене.
----------------------------------------------
Користио
се и као службени аутомобил тадашње милиције,
и многих других јавних служби, а годинама
је био једино возило за обуку возача.
Остало је забиљежено да се "фићама"
чак играо и фудбал на Ташмајдану, дуго
је учествовао и на тркама Националне
класе, а овјековјечен је и у истоименом
култном филмском остварењу Горана
Марковића:
Са престанком производње
овог аутомобила, окончана је једна
аутомобилска ера у СФРЈ. Као замјена
стигао је "југо", али то је већ нека
друга прича.
--------------------------------------------