Када
Господ Исус Христос бјеше навршио 30
година од Свог тјелесног рођења, Он
отпоче Свој учитељски и спаситељски
посао. И сам почетак почетка ознаменова
крштењем на Јордану. Св. Кирило Јерусалимски
вели: "Почетак свијета вода, почетак
Јеванђеља Јордан". При крштењу Господа
у води објавила се свијету она тајна,
која се у Старом Завјету наговјештвала,
о којој се у старом Мисиру и Индији само
баснословило, т.ј. Тајна Божанске Свете
Тројице. Отац се јавио чувству слуха,
Дух се јавио чувству вида, а Син се јавио
уз то још и чувству додира. Отац је
изрекао Своје свједочанство о Сину, Син
се крстио у води а Дух Свети у виду голуба
лебдио је над водом.
А када Јован Крститељ засвједочи и рече о Христу: Ово је јагње Божије које узима на се гријехе свијета (JOB. I, 29) и када он погрузи и крсти Господа у Јордану, тиме се показа и мисија Христова у свијету и пут нашега спасења. На име: Господ узе на се гријехе рода човијечјег и под њима умре (погружење) и оживи (излазак из воде); и ми морамо умријети као стари гријеховни човјек и оживјети као очишћени, обновљени и препорођени. Ово је Спаситељ, и ово је пут спасења. Празник Богојављења (Теофанија, на грчком) назива се још и Просвећењем. Јер нас догађај на Јордану просвећује показујући нам Бога као Тројицу једносуштну и нераздјељиву. To је једно. И друго: јер се свак од нас крштењем у води просвећује тиме што постаје усиновљен од Оца Свјетлости, заслугом Сина, и силом Духа Светога.
А када Јован Крститељ засвједочи и рече о Христу: Ово је јагње Божије које узима на се гријехе свијета (JOB. I, 29) и када он погрузи и крсти Господа у Јордану, тиме се показа и мисија Христова у свијету и пут нашега спасења. На име: Господ узе на се гријехе рода човијечјег и под њима умре (погружење) и оживи (излазак из воде); и ми морамо умријети као стари гријеховни човјек и оживјети као очишћени, обновљени и препорођени. Ово је Спаситељ, и ово је пут спасења. Празник Богојављења (Теофанија, на грчком) назива се још и Просвећењем. Јер нас догађај на Јордану просвећује показујући нам Бога као Тројицу једносуштну и нераздјељиву. To је једно. И друго: јер се свак од нас крштењем у води просвећује тиме што постаје усиновљен од Оца Свјетлости, заслугом Сина, и силом Духа Светога.
Код
Срба се Богојављање слави веома живописно.
Верује се да се на тај дан, у поноћ,
отварају небеса и да се тада свака жеља
може испунити. Богојављањем се завршава
божићно светковање, па су у неким
крајевима Србије, до овог дана ишле
поворке. У народу се овај дан зове још
и Водице или Водокршће управо по имену
поворке. Овај обичај је везан за вјеровање
у љековитост и чудотворност богојављанске
воде - водице. Већина обичаја и обреда
је била подстакнута жељом за здрављем,
па је било уобичајено, а то може само
онај ко је здрав, да се изјутра, прије
сунца окупа у ријеци.