ЗБОГОМ ФИЋКО!
18. новембра 1985, са фабричких трака сишао је посљедњи "фића". Од 1955. до 1985. у крагујевачкој "Застави" произведено је 923.487 примјерака овог аутомобила.
Први "фића" произведен је 18. октобра 1955. године.
"Фића"
(Застава 600, 750, 850) је аутомобил који се
израђивао у Крагујевцу од средине
педесетих година 20. вијека, по лиценци
италијанског ФИАТ-а.
У вријеме СФРЈ
"фића" је био прво возило у већини
југословенских породица, а до данашњег
дана остао је симбол моторизације за
многе бивше Југословене.
Користио се и као службени аутомобил тадашње милиције и многих других јавних служби, а годинама је био једино возило за обуку возача.
Остало је забиљежено да се "фићама" чак играо и фудбал на Ташмајдану, дуго је учествовао и на тркама Националне класе, а овјековјечен је и у истоименом култном филмском остварењу Горана Марковића:
Са престанком производње овог аутомобила, окончана је једна аутомобилска ера у СФРЈ. Као замјена стигао је "југо", али то је већ нека друга прича.