"Цртица из живота", али није моје
дјело.
Паметнији људи од мене су актери
ове поучне приче,
мада је бољи закључак да је један човјек био паметан,
а професор ни једно ни друго,
нити паметан, а нити ...
мада је бољи закључак да је један човјек био паметан,
а професор ни једно ни друго,
нити паметан, а нити ...
БОГ, професор и научник у свијету безбожништва,
људских доброта и зала....
***********************
"Да ли је Бог створио све што постоји на земљи?"
Један
студент је храбро одговорио: "Да,
створио је."
"Бог
је све створио?" - питао је поново
професор.
"Да,
професоре." - поново је одговорио
студент.
Професор
је одговорио: "Ако је Бог створио баш
све на земљи, онда је он створио такође
и зло, јер зло постоји, и судећи према
правилу - да наша дјела говоре ко смо ми
- Бог је зао."
Студент
је након тог одговора заћутао.
Професор
је био задовољан самим собом и хвалио
се студентима како је врло једноставно
доказао да је хришћанство само један
мит.
Један
други студент подигао је руку и
рекао:
"Могу ли вас ја нешто питати, професоре?"
"Могу ли вас ја нешто питати, професоре?"
"Наравно"
- рекао је професор.
Студент
је устао и рекао: "Постоји ли хладноћа,
професоре?"
Професор
је одговорио: "Какво питање? Наравно
да постоји. Теби никада није било хладно?"
Младић
је одговорио: "Чињеница је да хладноћа
не постоји. Према закону физике, оно што
ми сматрамо хладноћом - заправо је
недостатак топлине. Предмети или жива
бића се могу проучавати кад имају или
преносе енергију, а топлина је оно што чини да тијело или материја преносе
енергију. Апсолутна нула (-460 степени ф)
је потпуно одсуство топлине, материја
постаје инертна и неспособна за било
какву реакцију на тој температури.
Хладноћа не постоји, ми смо створили ту
ријеч да опишемо како се осјећамо кад
немамо - топлине."
Студент је наставио: "Професоре, постоји ли тама?"
Студент је наставио: "Професоре, постоји ли тама?"
Професор
је одговорио: "Наравно да постоји."
Студент
је одговорио: "Још једном сте
погријешили.Тама је, заправо - недостатак
свијетла. Свијетло можете проучавати,
али таму не. Тачније, можемо користити
Неwтонову призму да разбијемо бијело
свијетло и проучимо различите валне
дубине сваке боје. Не можемо измјерити
мрак. Зрак свијетла може се пробити у
свијет таме и освијетлити га. Како можете
знати колико је одређени простор таман?
Оно што можете измјерити је количина
свијетла које је присутно. Није ли то
тачно? Тама је термин који је човјек
измислио да би показао што се догађа
када није присутно свијетло."
Коначно, млади човјек је упитао: "Професоре, постоји ли зло?"
Коначно, млади човјек је упитао: "Професоре, постоји ли зло?"
Сад
већ помало несигуран, професор је
одговорио: "Наравно, као што сам већ
рекао. Видимо га сваки дан - у примјерима
човјековог нехуманог понашања. У маси
криминала и насиља у свијету. То је чврст
доказ постојања зла."
На
то је студент одговорио: "Зло не
постоји, професоре. Или барем не постоји
само за себе. Зло је једноставно - одсуство
Бога. То је као тама и хладноћа - ријеч
коју је човјек створио да би описао
одсуство Бога. Бог није створио зло. Зло
није као вјера, или као љубав које
постоје, као што постоје топлина и
свијетлост. Зло је оно што настаје кад
човјек нема Божије љубави у свом срцу.
То је као хладноћа која наступа када
нема топлине, или тама која настаје када
нема свијетла."
Професор
га је ћутке посматрао.
Младићево
име је било - Алберт Ајнштајн.