уторак, 25. јануар 2022.

НИКОЛА КОЉЕВИЋ - Да се не заборави, а као и многи значајни СРБИ заборављен је скоро од свих, нажалост!


 25. јануара 1997. године
преминуо је професор доктор 

НИКОЛА КОЉЕВИЋ


Тог кобног 16. јануара 1997. године, 
сједио сам са друштвом у Палама. 

Радници који су радили 
на обезбјеђењу зграде Предсједништва 
РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ у Палама путем радио везе 
обавијестили су ме шта се десило.


У то вријеме био сам инспектор Државне безбједности 
задужен за безбједност највиших функционера 
РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ.

На лице мјеста стигао сам за 15-так минута. 
Све остало је познато ...


Могу слободно да кажем да сам био пријатељ са добродушним човјеком, интелектуалцем, професором др НИКОЛОМ КОЉЕВИЋЕМ.

То пријатељство је настало много година прије 
него што је професор ушао у политику и прије ратних дешавања.

Био си ЧОВЈЕК.
Хвала ти професоре.

Професор др НИКОЛА КОЉЕВИЋ

 је био први потпредсједник 

РЕПУБЛИКЕ СРПСКЕ од њеног оснивања.

Биста Николи Кољевићу откивева је у новембру 2019. године у парку испред зграде Народног позоришта Републике Српске у његовом родном граду у Бања Луци.

Кољевић је био визионар и значајна личност у стварању Српске, био је и један од најзначајних свјетских шекспиролога, српских компаративиста, театролог, те признати интелектуалац.

++++++++